مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 06:322022-06-12پزشكي

فارس من|جلوی تشخیص اشتباه سندروم داون و سقط جنین را بگیرید!


جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی با عنوان «جلوگیری از تشخیص غلط سندروم داون» در سامانه «فارس من» ، خواستار نظارت بیشتر بر فرایند غربالگری جنین و جلوگیری از تشخیص غلط سندروم داون شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، انجام غربالگری جنین بیش از تولدبرای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به سندروم داون همواره در فرایند تولد هر نوزادی قرار دارد و وزارت بهداشت این غربالگری را انجام می دهد.

در این میان، جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی با عنوان جلوگیری از تشخیص غلط سندرم داون و دستور به سقط جنین در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستاری نظارت بر فرایند غربالگری جنین و جلوگیری از تشخیص غلط سندروم داون و دستور به سقط جنین شده اند.

این ثبت کنندگان پویش ذکر شده ابراز داشتند: در امر ارجاع مادران باردار برای انجام تست های تکمیلی برای تشخیص سندرم داون، متاسفانه هر سال تعداد 30 هزار نفر هم بدون تست تکمیلی اما با بار روانی و ترس بارداری را ادامه می دهند که اکثر آنها کودک سالم به دنیا می آورند؛ در این بین 100 هزار نفر با تحمیل هزینه و بار روانی شدید و ترس، تست های تکمیلی را انجام می دهند که این تستها تهاجمی هستند و نزدیک به 2 هزار سقط جنین سالم به خاطر تست آمنیوسنتز صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من|جلوی تشخیص اشتباه سندروم داون و سقط جنین را بگیرید!

فارس من|جلوی تشخیص اشتباه سندروم داون و سقط جنین را بگیرید!